صراط

انسان ها چه قدر ساده با جابجایی یک نقطه از خدا ، جدا می شوند

صراط

انسان ها چه قدر ساده با جابجایی یک نقطه از خدا ، جدا می شوند

زن و نظام خانواده در ایران

در مساله زن آنچه اهمیت دارد مساله "خانواده " است. نقش زن در خانواده به عنوان عنصر اصلی و محور خانواده از تمام نقش های دیگری که یک زن می تواند در جامعه ایفا کند، مهم تر است. در جامعه کنونی و با گسترش سبک زندگی غربی، به محض گفتن این حرفها این خرده گرفته می شود که شما می خواهید زن را در خانه اسیر کنید و او را از حقوق خود منع کنید در صورتی که به هیچ وجه قصد این نیست و نظر اسلام هم اینگونه نیست. اسلام وظیفه ی اداره جامعه اسلامی و پیشرفت آن را بر دوش همه گذاشته است چه زن و چه مرد؛ اما هر یک بر حسب توانایی هایشان.

بحث اصلی بر سر همین توانایی هاست! امروزه نهضتی که بر اساس ضد ارزش ها قیام کرده و نه تنها غرب که جوامع دیگر اعم از جامعه ایران را کم و بیش فرا گرفته این نکته را به فراموشی سپرده و زنان را برای تقلید کارهای مردانه به میدان می آورد و این کم کم تبدیل به ارزش شده است که زنان هم باید کارهای مردانه بکنند برای اینکه چیزی از مردان کم ندارند!! و در واقع این را برای زن کسر شان میدانند؟!!

نهضت ای که غرب در این باب در دنیا به پا کرد نتوانست آن انقلابی را که در شعارها و بافته های ذهنی خود در جهان منتشر می کرد انجام دهد و در عوض انقلابی دیگر به پا کرد. انقلابی که هیچ کس فکرش را هم نمی کرد این چنین تحولی را در ساختار اجتماعی به وجود آورد که تبدیل شود به بحرانی که اگر به زودی فکری برای جلوگیری از پیش روی آن نشود به طور قطع آنها را به خاک سیاه خواهد نشاند. بحران از هم پاشی بنیان خانواده....

آمارهای بسیاری وجود دارد که بیانگر این امر است. خانواده های که تک والدینی، هم خانگی بدون ازدواج، فرزندانی که خارج از چارچوب ازدواج بدنیا آمده اند و .... معضلاتی است که غرب و درحال دست و پنجه نرم کردن با آنهاست.

اینها فقط نمونه ای ست :

*مردم آمریکا در سال ۲۰۰۷ شاهد تولد یک‌میلیون‌ و هفت‌صد و چهارده‌هزار و ششصد و چهل‌سه کوک نامشروع بودند.

* سال ۲۰۰۷ از هر ۱۰ کودک متولد شده ۴ کودک نامشروع یا بدون پدر بود .

*در آمارهای سال ۲۰۰۹بین کشور های جهان بیشترین تعداد تجاوز را به ترتیب آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و سوئد داشته اند.

* در آمریکا ۴۱٪ مادران تنها، اصلاً ازدواج نکرده اند و ۷۰٪ خودکشی‌های زود هنگام از میان بچه های مادران تنهاست.

حال تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل....

نتایج این آشفتگی در نظام مقدس خانواده در غرب نیازی به توضیح و تفسیر ندارد و شواهد گویای اوضاع به ریخته و فاجعه ای که این امر به وجو می آورد هست.

اما آنچه مهم است تاثیر پذیرفتن خانواده های اسلامی- ایرانی از این مورد است. متاسفانه آمار ها نشان می دهد که هرچه زندگی ها صنعتی تر و به تعبیر دیگر غربی تر شده است، بنیان خانواده هم دچار تزلزل شده است. در جامعه کنونی آمار طلاق ها چه از نوع قانونی و چه از نوع عاطفی که هر یک ضربه ای است بر این نظام مقدس و هم چنین عدم تمایل جوانان به ازدواج، البته به شکل درست؛ گویای این امر است که تغییری اساسی در حال شکل گیری است....  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد